بلاگ شخصی

  • ۰
  • ۰

خب یکم راجع به خودم و کارایی که کردم و آتیش هایی که سوروندم میخوام بگم! اول از  همه من کی هستم -_-
من سهیل بشارتی ،متولد 23 مرداد سال 1375 در اراک ،ساکن تهران ،اصلیت ترک هستم!از سن حدود پنج سالگی اراک رو ندیدم دوره دبستانم رو تو دبستان دلخواسته،راهنمایی رو تو شهدای آزادی ( لعنت به این مدرسه) و بخشی از دبیرستان رو تو دبیرستان فرهنگ و بخش دومش رو تو دبیرستان مردانی آذر 15 گذروندم و این شد که تا چشمی به هم زدم و خواستم بفهمم زندگی چیه دیدم  یه دیپلم ریاضی دارم !البته ناگفته نماند که ریاضی  واقعا جزو علایقم بود و برام شیرین بود و خیلی پیگیرش بودم! بعد اونم با مسئله جالبی آشنا شدم به اسم کنکور! و دست بر قضا از دانشگاهی قبول شدم به اسم شهید مدنی آذربایجان-تبریز(یماند که هر روز دارم لعن و نفرین میفرستم به اون آدمی که اسم شهر تبریز رو به آخر این دانشگاه اضافه کرد،این خراب شده حدود 40-50 کیلومتر با تبریز فاصله داره و در واقع در وسط بیابون های بی آب و علف  تبریزه!)
الان که دارم مینویسم دانشجوی سال سوم رشته فیزیک این بیابونم و هیییییی ،بد نیست، میگذره دیگه،بماند که برق هر روز نوسان داره و اینترنت دو خط در میون نمیگیره و آبی که میخوریم یا سرطان میاره یا باعث تشکیل انواع و اقسام سنگ های نایاب و بعضا گرون قیمت تو همه جاهای بدنمون میشه -_- (رک بگم شک دارم زنده از اینجا فارق التحصیل بشم)
از مراحل و پروسه طولانی تحصیل و دریافت مدرک (که تو ایران ارزش هم نداره ) بگذریم میرسیم به چیزایی که بلدم!
هان خب ؟ منم یه خورده سوادی دارم دیگه!
اول از همه میشه گفت مهم ترین علاقه های من، همه تو زمینه 0 و 1 جا میشن،یه زندگی کامپیوتری و پویا که خب ازش راضی ام

برای اینکه نمیخوام صفحه اصلی خیلی شلوغ شه بقیه متن رو تو ادامه مطلب میزارم...(با زدن روی دکمه ادامه مطلب برید و بخونینش)

تقریبا میشه گفت سال پنجم دبستان بودم که با کامپیوتر آشنا شدم! اولین کامپیوتر خونگیم رو خریدم و وارد یه دنیای جدید شدم،یه دنیا که الان کاملا توش غرق شدم و حتی نمیتونم چند روز بدون کامپیوتر رو تصور کنم! اولین چیزایی که تو کامپیوتر باهاش مشغول شدم گیم بود! پدیده فوق العاده بازی که از خلقت بشریت (یا حتی قبل تر از اون و دوره جنتی )وجود داشته همیشه برای این بشر عجیب الخلقه جذاب بوده! و خب هر روز که این دنیا جلو تر میره گیم های تازه تر تو انواع و اقسام دارن میان... مدت زیادی طول نکشید که فهمیدم این سیستم بزرگ با این همه رنگ و لعاب فقط برای گیم نیست ما میتونیم توش عکس بریزیم،فیلم بریزیم،آهنگ بریزیم و کلی کار دیگه !در همین حین و همین کنجکاوی ها چیزایی راجع به اینترنت شنیدم چیزی که همه میگن تو همه کامپیوترا هست اما من نمیتونم ببینمش!قبول کنین برای یه بچه که نه راهنمایی داشت و نه معلمی و نه کتابی ،وصل شدن به اینترنت خیلی سخته!!! روی سیستم من کانکشن دایل آپ رو تعریف نکرده بودن و همین باعث شده بود تا مدت طولانی طول بکشه بفهمم انجام این کار چطوره! آخرش یه کتابچه خیلی کوچیک به اسم راهنمایی زبان ساده ویندوز (برای ویندوز 98 بود اما به ویندوز xp هم تعمیم داده بود) پیدا کردم ... قشنگ یادمه تو شهر کتاب منطقه هفت چنار این کتاب رو قفسه دیوار بود و با وجود جلد ساده و برگه های سیاه و سفید و سایز کوچیکش خیلی عجیب نظرمو به خودش جلب کرد و اون روز خریدمش.

وقتی رسیدم خونه به طرز ذوق زده وحشتناکی که ممکن بود هر لحظه چند تا سکته ناقص و کامل بزنم شروع کردم خوندن کتاب،کلی حرف توش بود !دم نویسندش گرم میتونم بگم از صفر محض شروع کرده بود به توضیح ،هر چی این کتابو بیشتر میخوندم و میرفتم جلو انگار بیشتر وارد یه دنیای پر از رمز و راز میشدم!!! و بالاخره..... خودشه ... آموزش ساخت کانکشن دایل آپ در ویندوز 98 و xp! یه لحظه مثل این بود که زندگی رو از اول بهم برگردوندن!با کلی ذوق و شوق چنان حمله ای به کامپیوتر کردم که 5 دقیقه هنگ کامل بود و این بود اولین ارتباط من با دنیایی که الان همه توش زندگی میکنیم و هر از گاهی هم به دنیای واقعی سری میزنیم!

پساخت وبسایت

از همون روز فهمیدم دنیا خیلی بزرگ تر از ذهن کودکانه و کوچیک ماست!تو اون کتاب 4 تا موتور جستجو معرفی کرده بود که دو تاش الان حتی از چرخه و بازار رقابت خارج شدن (یکیش یادمه mamma.com بود که الان دیگه کلا زیاد مطرح نیست)
خب اولین سرچ ها خیلی ساده و کودکانه بود،مثلا فلان آهنگ ،فلان خبر،فلان وبسایت و ... این مسئله وبگردی ها ادامه داشت تا دوستم پرهام اولین بار منو با پدیده بلاگ و بلاگ نویسی آشنا کرد!جایی که میتونی خودت یه تیکه از وب باشی نه یه مصرف کننده ساده،جایی که میتونی حرفات رو بزنی ،داستان هات رو بگی ،خبر بزاری یا هر کاری ! دنیای بدون مرز(البته از دید یه بچه تقریبا دوم راهنمایی)
همین طور که میگذشت با پدیده html آشنا شدم ! خب برای ویرایش قالب ها میخواستم! ولی بعدا فهمیدم این زبون html برای خودش یه دنیایی محصوب میشه ،دیگه دیدم به بلاگ همون دنیای بدون مرز نبود،من و شما محدود بودیم به محیطی که چندین نفر از قبل حاظر کردن و داریم اونجا مینویسیم!حالا سوالای جدید داشتم ،چیزای جدید میخواستم بدونم و بازم یه کنجکاوی همیشگی که منو جلو تر میبرد ...
طولی نکشید که شروع کردم به سرچ کردن! چگونه وبسایت بسازیم!وبسایت چیست!زبان وبسایت!و...
میدونین اون موقع ها مثل الان نبود که منابع جامع و کامل در اختیار باشن،منم که سنی نداشتم و خب از کلمه های قلنبه سلنبه سر در نمیاوردم و اکثر مقاله ها رو بدون اینکه بفهمم مجبور بودم ول کنم!
چند وقتی گذشت تا یه مجله حوزه IT (فک کنم مجله بازی نما بود،البته ورژن قدیمش که هنوز به نام بازی نما تغیر نکرده بود) رو دیدم که چند برگ رو اختصاص داده بود به این مسئله که وبسایت چیست و چگونه میتوان یک وبسایت داشت!باز هم همون ذوق و شوق و خرید بدون حتی یک لحظه درنگ!
همین مجله بود که منو با مفهوم دامنه آشنا کرد!چطور یک دامنه .ir از نیک بخرید(نیک گرون فروش)اون موقع فک کنم هر دامنه رو میتونستی از نیک با قیمت 7-8 تومن بخری (واقعا قیمت درست یادم نیست) همین مجله بود که گفت:((هاست نوعی فضای آنلاین است که شما میتوانید فایل های خود را در آنجا قرار دهید !))
همین توضیح کوتاه و ساده مقدمه ای رو برام ساخت تا بفهمم از کجا باید شروع کنم تا سایت خودم رو بسازم ، خب با توجه به اینکه وبلاگ اولم تو زمینه اخبار بازی بود تصمیم گرفتم تو همین زمینه یه وب رو بسازم!جالبه اون موقع هیچ تصوری از این نداشتم که ساخت و نگهداری یه وبسایت و تامین مطالب اون چقد میتونه سخت و پر دردسر باشه ،فقط یه علاقه بود که میگفت باید وب بسازی
خب اول از همه باس میفهمیدم که وب رو کجا میریزن ! یه تصور ساده ازهاست داشتم اما واقعا نمیدونستم چیه!یه مدت طول کشید تا با هزار جور سرچ و بدبختی فهمیدم هاست در واقع یه فضا از هارد یه سرور (یه سیستم همیشه آنلاین با کانفیگ خاص و آی پی ثابت ) هست که میتونم دامنه رو بهش وصل کنم و توش مطلب ها رو قرار بدم،به هر حال بعد این همه اکتشاف ریز و درشت تازه با مسئله جدیدی رو به رو شدم!اصلا خود وبسایت چیه!با چی مینویسن!چجوری کار میکنه و هزار تا سوال دیگه این فرمی ...
در اندر احوالات همین سرچ ها فهمیدم که یه سری برنامه از پیش نوشته شده هست که بهشون میگن اسکریپت!کار این اسکریپت ها پیاده سازی و کمک در ساخت وبگاه های شخصیه!یه سری سیستم با اسم های عجیب قریب مثل وردپرس و جوملا و...
خب حالا که دیگه همه چیزی رو که لازم داشتم میدونستم یه قلنجی شکوندم و یه دستی تو جیب کردم و رفتم که شروع کنم!!!با کلی ذوق و شوق و حمله وحشیانه به سایت pars.host اولین دامنه و اولین هاست خودم رو خریدم و وردپرس و قالب رو نصب کردم و شد آنچه شد! اولین وبسایت خودم رو ساختم!

همین مسیر که طی میشد با پدیده html,css و php و ملحقات اینا آشنا شدم و رفتم ورفتم تا الان که دارم روی داستان hostava.ir کار میکنم

 

رباتیک

داستان آشنایی من با رباتیک بر میگرده به کنجکاوی های بچه گانه ام تو اسباب بازی ها و طرز کارشون و البته این حرف هم ناگفته نمونه که پدرم کم تو این مورد تاثیر نداشت،هر چی باشه هم علاقه داشت و هم سر در میاورد و هر وقت داشت یه دستگاه الکترونیکی رو درست میکرد من کنارش بودم و در حال سوال پرسیدن!
خیلی زود فهمیدم ماهیت برق چیه و از کجا میاد و به کجا  میره و مثبت و منفی چی هستن و چه فرقی با فاز و نول دارن و ولتاژ بالا میتونه خطر ناک باشه(این تجربه عملیست و از تکرار آن خود داری کنید)
هیچ وقت یادم نمیاد برای رباتیک کتاب خاصی رو خونده باشم اما یه کی بود که تو این زمینه خیلی کمکم کرد، دوست عزیزم علی زرشکی  که واقعا هنرمندانه تو عرصه رباتیک کار میکرد !

حوصله بیشتر واسه توضیح زمینه های دیگه نیست اما اکثرا همین جور پیش اومدن و از روی کنجکاوی جلو رفتن و شدن تیکه های مختلفی از زندگی کوتاه من
تا حالا تو این زمینه ها فعالیت داشتم و دارم و امیدوارم بتونم به زودی باز هم گسترشش بدم:
1. طراحی و پیاده سازی وبگاه ها 2. هاستینگ و فروش دامنه 3. رباتیک و میکرو کنترلر 4. تعمیرات سخت افزار کامپیوتر و لبتاب 5. تعمیرات تلفن همراه 6. اسیمبل و فروش کامپیوتر ها 7. طراحی سیاه قلم و نقاشی! 8.  سر رشته از برق خودرو ،نصب کیت های زنون و سیستم های صوت و تصویر

دیگه حافظم راه نمیده چیکارا کردم -_-

پ.ن : پی نوشت نداریم خب -_-


 

  • ۹۹/۱۰/۰۳
  • سهیل بشارتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی